Հեղինակային կրթական ծրագրով, կրթահամալիրի ուսումնական օրացույցով որոշված մայիսյան ամենամյա 19-րդ ստեղծագործական հավաքի օրերին հանձնվում են ամենամյա «Հեղինակային կրթական ծրագրի հեղինակ», «Իմացումի հրճվանք», «Աիդա Պետրոսյան», «Մուտք մանկավարժություն» մրցանակները։
«Աիդա Պետրոսյան»՝ մրցանակը տրվում է՝
- կրթահամալիրի մանկավարժական աշխատողին, քոլեջի ուսանող-դաստիարակին` 2-4, 5-6 տարեկանների ծրագրային-նյութական միջավայրի նորացման ուսումնական նախագծերի մշակման, իրականացման և տարածման համար.
- կրթահամալիրի միջին, ավագ դպրոցում, քոլեջում սովորողին` «Սովորող-սովորեցնող» նախագծի իրականացման-տարածման, արդյունքների համար։
Նախադպրոցական տարիքի երեխաների ամենօրյա գործունեությունը կարգավորվում է ուսումնական օրացույցով, նախագծերով։
Գործունեության տեսակները՝
- լեզվագործունեություն
- հեքիաթի ունկնդրում
- ասիկներ, թռնոցիներ (ուսուցում)
- խոսքի զարգացում
- թատրոն
- փոքրիկ պատմությունների, հեքիաթի ավարտի նոր՝ այլընտրանքային տարբերակների հորինում։
- խոսքի ձևավորում, արտաբերում տարբեր արտահայտչամիջոցներով՝ փոխելով ձայնի ուժգնությունը, տեմպը, օգտվելով խոսքային դադարներից։
- բնագիտական գործունեություն․ բույսերի, կենդանիների, բնության երևույթների (ամպրոպ, կայծակ, անձրև…) դիտարկում, միջավայրի խնամք, փորձեր, դիտարկումներ, այլ։
- չափումներ, համեմատություններ, հաշիվ, խմբավորում
- ուսումնական ճամփորդություններ
- խոհանոցային գործունեություն։
Նպատակը
- Բանավոր խոսքի զարգացում
- Ստեղծագործական երևակայության զարգացում
- Տրամաբանության, մտածողության զարգացում
- Ինքնուրույն, ազատ հետազոտելու հմտությունների ձևավորում
- Իր տեսածը պատմելու, լսելու կարողություն
Ռոդարիական խաղեր՝
Բոլորն էլ սիրում են խաղալ, հատկապես՝ սաները: Սիրում են, երբ խաղերը զվարճալի են ու հետաքրքիր: Ռոդիարիական հնարքների միջոցով զարգանում է և՛ երևակայությունը, և՛ հնարամտությունը, և՛ շարժողականությունը, ճկունությունն ու ճարպկությունը:
Ազգային խաղեր՝
Սաները հաճույքով խաղում են ոչ միայն ռոդարիական խաղեր, այլ նաև ազգային: Խաղերը լայն տարածում ունեն ընտանքիներում, քանի որ խաղում են նաև քույր-եղբայրների հետ, ինչո՞ւ չէ նաև տատիկ-պապիկների…
Դաստիարակի օրագիր՝
Սիրում եմ, երբ սաները պատմում են զվարճալի պատմություններ, երբ նրանց բոլոր բառերը պարզ են ու մաքուր…
Մամա, գիտե՞ս ընկեր Արևը այսօր անգլերեն էր խոսում
Ընկեր Արև, արի ականջիդ բան եմ ասում
Զարգացնող և ինքնաշեն խաղեր՝
Տարատեսակ գործունեության կազմակերպումը հնարավորություն է տալիս զարգացնել սովորողների մտքի ճկունությունը՝ սովորելով նորը, կիրառելով արդեն սովորած հմտություններն ու կարողությունները:
Զագացման օրինաչափություններ, խաղեր, նեյրովարժություններ
Ընտանեկան նախագիծ՝
Ամենակարևոր կապը կրթահամալիրի համար ընտանիք-նախակրթարան-դպրոց կապն է, որովհետև սանի զարգացման հարցում մեծ նշանակություն ունի ընտանիքի յուրաքանչյուր անդամի ներդրումը: Երբ համագործակցում են ծնողն ու դաստիարակը, շահում են սաները՝ ստանալով նոր կարողություններ, հմտություններ ու գիտելիքներ:
Ընտանեկան նախագիծ)(թթուդրիկ)
Ընտանեկան նախագիծ (իմ խաղալիքները)
Ընտանեկան նախագիծ (զատկածես)
Ընտանեկան նախագիծ (կանաչ անկյուն)
Ծնողական հավաքներ՝
Ծնողական սեմինարների, միասնական նախագծերի արդյունքնում ամրանում ու ավելի վստահելի է դառնում դաստիարակ-ծնող կապը:
Երբ ընտանեկան խոհանոցը մտնում է պարտեզ
«Մարզական մայրիկների ձոնը» ստուգատես
Վարդատունկ
Հեծանվավարություն ծնողական համայնքի հետ
«Մարզական մայրիկների ձոնը» ստուգատես
Ծեսեր՝
Ծեսերի կազմակերպումը, տարածումը շատ մեծ դեր ու նշանակություն ունի: Կրտսեր տարիքից սաները ծանոթանում են ծեսերին, ավանդույթներին, իսկ կրթահամալիրը հնարավորություն է տալիս դառնալ անմիջական ակտիվ մասնակիցը:
Զատկեզատիկ է, նավակատիկ է, չամչեհատիկ է
Տյառնընդառաջի և Բարեկենդանի ծեսը Արևմուտքում
Խոհանոց՝
Սաների ամենասիրելի գործունեություններից է խոհանոցային գործունեությունը: Սիրով թխում են և անհամբեր սպասում, թե երբ են համտեսելու:
Ես սեբաստացի եմ՝
Նոր սեբաստացի սովորողների մուտքը, ադապտացիան շատ կարևոր փուլ/շրջան է սանի համար: Այդ հարցում օգնության են գալիս մյուս սաները և կրթահամալիրի բաց միջավայրը:
Սաները միշտ պետք է շարժման մեջ լինեն, մարզվեն, որովհետև սպորտի միջոցով են զարգանում և ամրանում մկանները:
Սովորող-սովորեցնող նախագիծ՝
Կրթահամալիրում տարիներ շարունակ ավագ ընկերները օգնել են կրտսերներին, որն էլ ամուր կապ է ստեղծել սովորողների միջև:
Այց ագարակ՝
Նախագիծը՝ Բարի լո՜ւյս, Ագարակ
Դաստիարակի ինքնակրթություն
Դաստիարակների մարզական սեմինար
Մասնագետները ներկայացրին երեխաների հոգեբանական և խոսքային զարգացման տարիքային օրինաչափությունները, հիմնականում հանդիպող դժվարությունները, ծնողներին ուղղորդեցին, տվեցին խորհուրդներ, պատասխանեցին ծնողներին հուզող հարցերին: Ծնողները տեղեկացան իրենց երեխաների զարգացման առանձնահատկությունների մասին, ստացան մասնագիտական խորհրդատվություն և ծանոթանան ճիշտ մոտեցումներին, որն էլ կօգնի հետագայում էլ ավելի գրագետ կազմակերպել ծնողավարությունը:
Հոգեբաննեը խորհուրդ (ուղղություն) տվեցին, թե ինչպես պետք է աշխատել, որպեսզի սանը հաղթահարի դժվարությունները։
Կրթական կարիքների բազմազանություն, կարիքների ճանաչում և վերհանում
Ճամփորդությունը լավագույն ինքնակրթության միջոցն է՝
Սիրում եմ ճամփորդել և՛ ընտանիքիս, և՛ ընկերներիս հետ: Հայրենիքը ճանաչելու լավագույն տարբերակն ուսումնասիրել նրա յուրաքանչյուր անկյունը: Տարվա բոլոր եղանակներին ճամփորդում եմ։ Ինձ համար շա՜տ սպասված է յուրաքանչյուր ճամփորդություն։ Սիրում եմ Հայաստանի հրաշալի բնությունը, քանի որ մանկությունս անցկացրել եմ բնության գրկում և վայելել եմ հրաշք բնությունն ու օգտակար բարիքները։
Ճամփորդություն դեպի Գառնի-Գեղարդ
Ճամփորդություն դեպի Թեղենյաց վանք
Տպագրված հոդված՝
Ընտանեկան նախակրթարանի գարնանային նորամուտը
Դաստիարակների իրականացրած ուսումնական նախագծերը, դրանց ընթացքն ու վերջնարդյունքներն ամփոփվում, արտացոլվում են դաստիարակի ուսումնական բլոգում։ Ուսումնական բլոգի նյութերը դիտում են ծնողները՝ հնարավորություն ստանալով տեղեկանալ, ամենօրյա ռեժիմով հետևել երեխայի գործունեությանը, դրա կազմակերպմանը, անհրաժեշտության դեպքում համապատասխան դիտարկումներ անել։